IKASTOLA 232 > ikastolak > Beasaingo Ikastolan Eskola Kirola Parekidea izatearen aukera berresten dugu

ANDRAMENDI IKASTOLA BEASAIN

Beasaingo Ikastolan Eskola Kirola Parekidea izatearen aukera berresten dugu

Eskola kirola ezin da ulertu neskak eta mutilak bereiziko dituen ekintza bezala

Akats handia iruditzen zaigu gure ikasleak euren sexuaren arabera sailkatzea.

Hainbat taldetan neskak zein mutilak bereizi egiten zirela ikusita, eta gure ikastolako hezkuntza erabat genero berdintasunean oinarrituta elkarlanean garatua dela jakinik, talde parekideak sortzeko konpromisoa hartu genuen 2008an. 2018-2019 ikasturtean liga parekide batzea lortu dugu Goierrin, eskualdeko Zaldibia, Legorreta edo Olaberrikoekin batera. Denek, baldintza eta modu berdinean, inolako bereizketarik gabe, jolastu eta praktikatu behar baitute kirola euren artean, elkarrekin eta elkarrengandik ikasiz; JOLASA  lehenetsiz, eta  kirolaren bidez ere, gure ikasleak ​elkarrekin hazi eta heztea nahi dugulako.
Eskola kirola ezin da ulertu neskak eta mutilak bereiziko dituen ekintza bezala; akats handia zela iruditzen zitzaigun gure ikasleak euren sexuaren arabera sailkatzea.

Andramendi Beasaingo ikastolan, gure ikasleak ​elkarrekin hazi eta hezteko konpromiso sendoa dugu. Izan ere, hezkuntza ezin da ulertu elkarlanik gabe. Gure ikasleek hasiera-hasierako urteetatik jakin behar dute elkarrekin lan egitea helburuak erdiesteko bidea ​dela, eta horretarako bitarteko hauek hartu behar dituzte kontuan: elkarrekiko errespetua, kooperazioa, aktibotasuna eta ekimena. Giza-balore horiek aintzat hartuz, ikasle  bakoitzak gainera satisfakzio eta onura pertsonalak ere lortzen ditu, auto-estimua hobetzea eta norberaren autonomia handitzea, besteak beste. Ikastola gisa, hori sustatzen saiatzen gara, eta horixe da gure filosofia nagusia Haur Hezkuntzatik hasita Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaraino. Eta elkarlan horren baitan, jakina, garrantzi berezia ematen diogu ​genero berdintasunari edo parekidetasunari​.

Baina gure xede hori ez da klase orduetara bakarrik mugatzen, eta eskolaz kanpoko ekintzetan, gure filosofia horrek badauka bere lekua; horren adibidea da ​Eskola Kiroleko Programaren kasua. ​Badira hainbat urte, aisialdirako kirol ekintza gisa, gure ikastaldeek bertan parte hartzen dutela. Helburu nagusitzat, oraintxe aipatu dugun elkarlanaz gain, kirolaren bidez taldean jolas egitea, ondo pasatzea, eta euren osasuna mantentzeko ohitura onak hartzea izan dira. Hainbat taldetan neskak zein mutilak bereizi egiten zirela ikusita, eta gure ikastolako hezkuntza erabat genero berdintasunean oinarrituta elkarlanean garatua dela jakinik, talde parekideak sortzeko konpromisoa hartu genuen 2008an. Parekidetasuna hezkuntzaren oinarrizko ezaugarria da, bai klasean eta baita hortik kanpo ere; hori dela eta, hutsune handi bat zela iruditzen zitzaigun gure ikasleak euren sexuaren arabera sailkatzea. Izan ere, ​kirolak ez du generorik​, eta ikasle bakoitzak bere jolaskideekin batera jolas egin eta parte hartzeko eskubidea dauka, inolako bereizketarik gabe.

2018ko uztailean Gipuzkoako Foru Aldundiaren eskola-kirolari buruzko ​02-109/2018 Foru Aginduak ​bide berriak urratu ditu eta gure urteetako jardueran aurrera pausu handia eman ahal izan dugu. Izan ere, azken bi urteetan gure taldeak parekideak izan arren, beti mutilen kontrara jokatzera behartuak izan gara.

Urteetako lanaren ondoren, eta bidean izandako zailtasunei aurre eginez, ​2018-2019. ikasturtean liga parekide batzortzea lortu dugu Goierrin, eskualdeko Zaldibia, Legorreta edo Olaberrikoekin batera

● Gure haurrak elkarlanera bultzatzea nahi dugu
● Kirol ezberdinak probatuz jolas egiteak, onura anitzak dituela badakigu (osasunaren aldetik, talde-kohesioaren aldetik, eta baita onura pertsonalaren arlotik ere).
●Eskola kirola ezin da ulertu neskak eta mutilak bereiziko dituen ekintza bezala; denek, baldintza eta modu berdinean, inolako bereizketarik gabe, jolastu eta praktikatu behar dute kirola euren artean, elkarrekin eta elkarrengandik ikasiz.

Jakina, kirola modu hezitzailean egitera bultzatzen duten gainerako ​giza baloreak ​ere ez ditugu alde batera uzten: ​talde jokoaren garrantzia, joko garbia, aurkarienganako errespetua, umearen heldutasun-prozesua sendotuz, eta jokoa emaitzak) baino,JOLASA  lehenetsiz.

​ . Gisa honetan, parekidetasuna, jolasa, osasuna eta elkarlana xedetzat dituen ​Eskola Kiroleko eredua​n parte hartzera animatzen ditugu gure ikasle eta familiak. Izan ere, horrelaxe lortuko genukeelako kirolaren bidez ere, gure ikasleak ​elkarrekin hazi eta heztea.

ikastola 232
2019 Otsaila
232